US

Tuesday, 8 June 2010

Selamat...

Selamat berjuang & selamat maju jaya diucapkan kepada semua calon-calon yang bakal, sedang dan sudah menduduki peperiksaan terutama CAT, ACCA & ICAEW.

Semoga segala urusan dipermudahkan dan berjaya dengan cemerlang. Isya'Allah.

Kepada adik-adik, abang-abang & kakak-kakak yang berminat dalam accounting field, anda digalakkan & disarankan untuk further study to higher level (kalo boleh, don't stop at degree level).

Let's join our institute!YES, it will be a very very hard & difficult journey, but once you have joined us, you will be proud to be in this institute (eventhough we are not the member yet).

Jika ade yang berminat dan ade pertanyaan terutama berkenaan ICAEW, sila hubungi kami.
Sorry, buat promotion sikit..hehe

Sedikit tips untuk kejayaan.

Must have DETERMINATION!!!
Then, it will build your MOTIVATION
And lead to the SUCCESSFUL!!

Easy right????

One more thing, DO NOT AIM TO PASS but DO ALWAYS AIM FOR PRIZE WINNER!!

All the best!!


Monday, 24 May 2010

Outing

sabtu lepas kitorang ber small gathering , 1st kami ke sunway piramd dulu , hajat dihati nak main ice skating dan bowling sekali , 




saya n kakak org paling last sampai ke sunway piramd.. huhu








sampai sana kitorang mengalas perut dulu , makan mcD





yang main2.. bahiyah bawa 2 lagi body guard.. 


kami yang hadir , yeay!!!




di kaunter ice scating... abg mohd reda yg sangat sangat generous telah berbesar hati menaja aktiviti ice sckating hari ini... hehehe


si Alice tak nak plak tu main ice skating .. tapi bile pujuk punya pujuk.. dia agree nak main.. mana tak nya.. sume da masuk , dia ngan mummy dia jer yg tinggal.. lalu dia pon setuju join...





da siap pakai kasut....posing lagik..

bergaya dgn kasut skate





us ! 


waktu nie on the way nak enter ice skating gate ..


tapi malangnya ice skating kena tutup.. seban diorang nk bersihkan landasan tu .. lama plak kami terpaksa menunggu...


bile masuk, ahahaha.. nengok la alun.. kat tepi gate jerk... yg terror nya bahiyah n nurul ain ... 2 3 round diorang pusing 


alice .. baru nk blajar skating..


diorang da sampai ke tengah...



Habis main, kitorang solat and terus ke bowling center plak, tapi alangkah sedenya kami bile lane da penuh..sebabnya ade company da booked untuk main ... kalau available pon kul 7 nanti.. so keluar la idea.. nak pi nengok wayang ke .. nak main archery ker..tapi takkan sama ngan main bowling kan.. so kami decide .. yah... ALAMANDA! 




muka 2 frust bile tak dapat nk main bowling....( si adik ngan aman baru je sampai..)


kami di bowling alamda , amalina yg duk di putrajaya pon datang...join sekaki... ahahahahah



aksi2 kami main bowling...

kak fizah


apis



Gma and Att



nurul & bahiyah


me , nurul & Gma


abg mohd reda yg power...


kakak n kak fizah



amalina yg sesangat power!!! .. korang pasni kalau nk buat group.. i nak satu team ngan amalina yerk!! da booked!!

yg dua budak nie baru sampai.. jadi penyelamat dunia.. diorang pi berkaraoke .. da habis karaoke baru join bowling...huhu



lepas main bowling.. kami solat maghrib , adik , aman , bahiyah , apis n aatt da balik ... so nak tau acara kami seterusnya?? kami berjuma dgn supervisor baru nie ........ ahahaha.. sungguhn cun dia pakai uniform nie.. i like..., to azliah.. u go girl!!!! bagus2 .. muda lagi da pandai berdikari.. :)  

azliah n gma 

my review....
1. so far mmg best acara outing kami... tapi lagi best kalau lagii ramai hj ghani girls & boys yg join.. huhu.. nanti atin ngan yah balik kite buat lagi yerkk..


2. kali ni kite pi tempat yg lagi best arr.. macam sunway lagoon ker.. mines wonderland ker.. ataupon times square! :)




3. tapi pasni ingat nak buat tabung or dana outing ... sebab hari tu abg long n alun jer yg blanja kan.. so macam tak fair jer rase.. kite letak duit siap2.. ok tak korang ???


4. APA2 PON.. TERIMA KASIHH SESANGAT KAT ABG LONG MOHD REDA & ALUN ANOR KERANA BERBESAR HATI BLANJER KAMI OUTING SABTU LEPAS.. JASA MU KAMI KENANG.....  SAMPAI BILE2...


NIE ADE PANTUN 2 KERAT UTK ALUN & ABG MOHD REDA BERDUA ,


TERIMA KASIH DAUN KELADI ,
LEPAS NIE BELANJA LA LAGI... 
AHAHAHA..


main2 jer lun... tapi thanks bebanyak da kami.. :)

























Friday, 14 May 2010

kabarkan kepada semua

saudara saudara saya sekalian ,


saya membawa berita gembira , adik ipar saya , Mastura Mokhtar telah mengandung... doakan supaya mommy and baby selamat di sana ..












p/s : ibu yg suh tulis kat dalam blog nie suh bagitau sume org , like macam je tak tau sume org da tau...ahahahaha bukannyer tak tau.. bile aboy gitau jer, 5 minit pastu ber calling calling la ibu call kakak - kakak dan adik dia yg dia nak dapat cucu baru.. kekekeke

Thursday, 6 May 2010

Apa ada pada blogging

Saya sebenarnya x sangka satu hari nanti saya akan jadi penulis blog . Tapi saya tahu , langkah pertama saya untuk menjadi blogger 2 tahun dahulu adalah langkah yang bijak . Pada awal nya , blog saya ini hanyalah dijadikan catatan harian saya yang baru menjadi ibu , setiap progress farrihin saya tulis dalam blog .. saya tidak dedahkan blog saya kepada umum, cuma untuk saya sahaja .. ia seperti diari saya .. yg satu hari nanti saya mahu farrihin baca bila besar kelak . itulah niat saya pada mulanya...

Tapi ... lama kelamaan , prinsip saya mula berubah . saya mula menukar dasar saya kepada dasar yg lebih friendly .. saya lihat ramai juga blogger2 yg lain ibu muda seperti saya share pengalaman membesarkan anak di blog . lalu .. saya membuka blog saya untuk tatapan umum...


kini, blogging dan blogger sinonim dgn saya .. blog saya sudah menghampiri 400 pengikut.. dari pelbagai peringkat umur dan keturunan .. sudah tentu saya suka dan seronok .. iya... berblog ini seronok , terutama bila ade orang baca dan komen cerita kita..

apa lagi yang seronok ??

1. banyak . kite dapat ramai kawan baru... dapat ramai kenalan.. tidak terbatas pada orang disekeliling kita sahaja ..

2. blog juga boleh buat duit . saya sudah ade 200 lebih dalam akaun saya ...  blog picisan macam saya saya sudah ade 200 , itu belum lagi blog blog terkenal seperti redmummy.com yg hasil pendapatan sampingan lRM 10K sebulan , dan kennysia.com.. yg pernah dapat 200K hasil dari blogging

3. Contest .. kita boleh join banyakkkk contest yg dibuat dari penaja2 syarikat besar dan juga orang perseorangan... Farrihin dah banyak menang contest .. dan ia memang sangat2 berbaloi... Kawan saya , pernah menang trip ke Hongkong disneyland lagi.. hanya dgn buat cerita pasal susu tepung di blog!!!.. hebatkan

finalist contest seiras wajah


4. bagi sesiapa yg minat berniaga , blog adalah medium yg sangat hebat untuk mempromosikan barangan atau perkhidmatan anda!

5. Juga .. banyak acara2 dan aktiviti2 sosial yg kami dapat secara PERCUMA hasil dari blogging .... hadiah pon baaanyak dapat!!

gathering blogger



gatby street fair , aktiviti dari syarikat pengiklanan internet... da la dapat main game free.. bile dapat kumpul piont dapat hadiah baaanyak.. bukan tu jer... pergi saja , 50 ringgit masuk dalam akaun saya!!.. mudah kan ??


but.... above all.. blogging is like building our real estate , or properties .... its like our home that we need to take a good care off, its like our legacy ... tinggalan kite pabila kita sudah tiada nanti....



oleh itu , saya menyeru kepada saudara2 saya sekelian ... marilah kita ramai2 memeriahkan dunia blog ini...


sekian...

p/s : diharap.. ramai lah yg nak buat blog lepas nie yer... hehehehe... AJK blog kite nie pon x cukup lagik... :)

Wednesday, 5 May 2010

Selamat Hari Ibu


tarikh istimewa iaitu 9 Mei 2010 adalah tarikh istimewa utk ibu-ibu di Malaysia ni..tp sbenarnya hari-hari adalah hari yg istimewa utk ibu-ibu sekalian :)

oleh itu, sy ingin mngucapkan

::SELAMAT HARI IBU::
kpd

insan yg telah byk berkorban dlm membesarkn ank2 mereka..mengasihi dgn sepenuh hati

  • emak sy (Pn Hjh Patimah) I LOVE U MOM!!!
  • along sy (Pn Anur)
  • alang sy (Pn Azati)
sy juga ingin mengucapkan SELAMAT HARI IBU kpd ;

  • mak long
  • ibu a.k.a indok
  • acik saadiah
  • mak teh
  • mak cek
  • kak long
  • kak ina - bini cik dol
  • kak siti - bini abg bakhit
  • kak ti - kota tinggi
  • kak ina - muar
  • kak gee
  • kak tam
  • kak jalilah
  • kak ida - bini abg faiz
  • kak nor
dn juga ibu-ibu muda dlm keluarga besar kita ;

  • kak apid
  • kak e
  • kak nida

U ALL mmg BEST MOM IN THE WORLD :)





* dn x lupa juga kpd... wan kulu n wan kilir.. heh heh heh (muuaaxxsss)

Sunday, 25 April 2010

kenduri ke??

salam semua kaum keluarga hj jani..

sy ngn alon mmg tiap2 weekends balek kg.. biasalah kn.. ank mak ngn ayah g :)

ade hr tu balek kg, mak ngn maklong sibuk ckp.. "bile pula nk ade knduri kat kg.. dh lame kg x buat knduri".. maksudnya samada knduri tahlil atau kenduri kawen lah kn.. hehehe

siape lagi yg boleh diharapkan utk ade kenduri kawen di kg?? kalo bukan my abang(a.k.a abg khairul) n my ateh(a.k.a kak pzah) diorg adelah calon terdekat utk buat knduri.. hehehe :P

TAPI x tahu lah kalo nurul nk naik pelamin dulu.. haha

abg mcm dh ade calon, tp x sure lg.. ateh pula mcm dh ade bunga2 cinta, tp i2 pun x sure lg.. hmmm... kalo boleh nk ade knduri tahun ni juga.. kalo knduri double pun xpe.. hahaha

tp yg paling syok sekali ialah elis..

elis : mumy, nape angah x kawen lg?

mumy : entahlah, mumy pun x tahu.. (mumy snyum meleret.....)

elis : ayis rase ayis tahu nape angah x kawen lg (dgn muka confident)

mumy : ayis tahu ape (mumy muka pelik)

elis : ayis rasa angah x suka kat pmpuan lah....

mumy : hahaha..(mumy gelak besar)

wan ngn atuk pun gelak besar jugak... haha.. tp wan backup angah

wan : nanti tahun ni angah kawen lah [harapan seorg emak :)]hahaha

jd diharapkan keluarga besar hj jani mendoakan jodoh mereka berdua dgn kadar segera.. amin ..


salam syg dr : ima :)

Tuesday, 20 April 2010

Menstrukturkan semula blog hj Ghani..

ibu da bising.. nape saya da lama tak update blog nie.. aduh... bukan tak nak update.. nak.. tapi xde cerita nak cerita.. sebabnya saya pon ade blog sendiri .. kebanyakkan cerita saya di blog saya sendiri.. kalau nk tulis benda yg sama, cam pelik la pulakkan ..


jadi , so, oleh itu , saya ada beberapa cadangan bagaimana nak menstrukturkan semula blog kite nie.. 


1. saya cadangakn untuk kite melantik AJK blog , ( siapa setuju angkat tangan???? ok.. turun tangan.. )


2. tugas AJK blog harus la mengupdate blog kite nie.. Setiap keluarga harus melantik seorang dan mungkin lebih AJK blog  .. so , Si AJK bagi setiap keluarga nie la yg akan mengupdate blog n cerita keluarga masing2 dan post kan kat blog kite....  kalau ramai lagi bagus ...


contoh AJK :

1. Keluarga hj Arif : Afidah , Mast 
2. Keluarga hj Anuar : Azima , ... 
dan seterusnya... 




3. AJK2 nie WAJIB membuat story pasal keluarga masing2  paling kurang pon seminggu sekali SAHAJA ... kalau lagi banyak lagi bagus...




4 . Saya juga mencadangan agar kite kite melantik 1 AJK khas untuk membuat entry khas ... AJK KHAS ini mempunyai tugas khas .. iaitu menginterview ahli  keluarga kite seperti orang orang lama kite yang banyak pengalaman dan banyak yg nk dikongsikan dgn kita semua... cuma buat post cerita interview sebulan sekali sahaja....   saya ade idea siapa AJK ..tapi kerelaan nie haruslah datang dari org itu sendiri.. ( ade sesiapa yg nk volunteer )


5. untuk keluarga2 or ahli2 keluarga yg tinggal berjauhan , contohnya aboy , mast , atin , yah , ang usop , dan x lama lagi sayaa serta yg lain2 di masa akan datang, cerita dari anda amatlah kami harap2 kan bagi mengubat rindu kami di sini...


6. siapa yg suka rela nak jadi AJK, sila lah bagi nama kat saya or tulis dalam  ruangan komen nie... saya akan bagi tutorial bloging secara PERCUMA , 




siapa yg ade idea lain, sila la nyatakan ya.. sebabnya adalah tidak seronok membiarkan blog hj ghani nie terbiar begitu sahaja...