US
Sunday, 25 April 2010
kenduri ke??
sy ngn alon mmg tiap2 weekends balek kg.. biasalah kn.. ank mak ngn ayah g :)
ade hr tu balek kg, mak ngn maklong sibuk ckp.. "bile pula nk ade knduri kat kg.. dh lame kg x buat knduri".. maksudnya samada knduri tahlil atau kenduri kawen lah kn.. hehehe
siape lagi yg boleh diharapkan utk ade kenduri kawen di kg?? kalo bukan my abang(a.k.a abg khairul) n my ateh(a.k.a kak pzah) diorg adelah calon terdekat utk buat knduri.. hehehe :P
TAPI x tahu lah kalo nurul nk naik pelamin dulu.. haha
abg mcm dh ade calon, tp x sure lg.. ateh pula mcm dh ade bunga2 cinta, tp i2 pun x sure lg.. hmmm... kalo boleh nk ade knduri tahun ni juga.. kalo knduri double pun xpe.. hahaha
tp yg paling syok sekali ialah elis..
elis : mumy, nape angah x kawen lg?
mumy : entahlah, mumy pun x tahu.. (mumy snyum meleret.....)
elis : ayis rase ayis tahu nape angah x kawen lg (dgn muka confident)
mumy : ayis tahu ape (mumy muka pelik)
elis : ayis rasa angah x suka kat pmpuan lah....
mumy : hahaha..(mumy gelak besar)
wan ngn atuk pun gelak besar jugak... haha.. tp wan backup angah
wan : nanti tahun ni angah kawen lah [harapan seorg emak :)]hahaha
jd diharapkan keluarga besar hj jani mendoakan jodoh mereka berdua dgn kadar segera.. amin ..
salam syg dr : ima :)
Tuesday, 20 April 2010
Menstrukturkan semula blog hj Ghani..
jadi , so, oleh itu , saya ada beberapa cadangan bagaimana nak menstrukturkan semula blog kite nie..
1. saya cadangakn untuk kite melantik AJK blog , ( siapa setuju angkat tangan???? ok.. turun tangan.. )
2. tugas AJK blog harus la mengupdate blog kite nie.. Setiap keluarga harus melantik seorang dan mungkin lebih AJK blog .. so , Si AJK bagi setiap keluarga nie la yg akan mengupdate blog n cerita keluarga masing2 dan post kan kat blog kite.... kalau ramai lagi bagus ...
3. AJK2 nie WAJIB membuat story pasal keluarga masing2 paling kurang pon seminggu sekali SAHAJA ... kalau lagi banyak lagi bagus...
4 . Saya juga mencadangan agar kite kite melantik 1 AJK khas untuk membuat entry khas ... AJK KHAS ini mempunyai tugas khas .. iaitu menginterview ahli keluarga kite seperti orang orang lama kite yang banyak pengalaman dan banyak yg nk dikongsikan dgn kita semua... cuma buat post cerita interview sebulan sekali sahaja.... saya ade idea siapa AJK ..tapi kerelaan nie haruslah datang dari org itu sendiri.. ( ade sesiapa yg nk volunteer )
5. untuk keluarga2 or ahli2 keluarga yg tinggal berjauhan , contohnya aboy , mast , atin , yah , ang usop , dan x lama lagi sayaa serta yg lain2 di masa akan datang, cerita dari anda amatlah kami harap2 kan bagi mengubat rindu kami di sini...
6. siapa yg suka rela nak jadi AJK, sila lah bagi nama kat saya or tulis dalam ruangan komen nie... saya akan bagi tutorial bloging secara PERCUMA ,
siapa yg ade idea lain, sila la nyatakan ya.. sebabnya adalah tidak seronok membiarkan blog hj ghani nie terbiar begitu sahaja...
Tuesday, 9 March 2010
LAPORAN MESYUARAT AGUNG TAHUNAN 2010
LAPORAN MESYUARAT AGONG KALI PERTAMA
HARI KELUARGA TN HJ ABD GHANI 2010
Tarikh : 15hb Febuari 2010
Masa : 9.30 malam
Tempat : Halaman Rumah Tn Hj Abd Ghani
Kehadiran : Semua ahli kecuali En Bakhid sekeluarga, En Wafa sekeluarga, Pn
Atipah sekeluarga , Cik dol sekeluarga,En Faiz sekeluarga, En Ahmad
Fairul, Pn Siti Rahmah, En Safarudin, Cik Nur Fatin,Cik Fitri Khairiah,
En Aiman, En Mohamed, Pn Jalilah, En Abd latif..
Antara perkara yang dibincangkan
1. Yuran Tahunan
Yuran tahunan adalah tetap seperti tahun 2009
Berkeluarga = Rm 30.00 sebulan
Bujang = Rm 25.00 sebulan
2. Ajk dan perlantikan Ajk
Jawatan majlis tertinggi adalah kekal seperti tahun sebelumnya.:
Penasihat – Pn Siti Zabedah
Pengerusi – Pn Sakdiah
Bendahari – Pn Anurullina
Setiausaha – Cik Hafizah Aini
Ajk yang dikekalkan seperti tahun sebelumnya :
Ajk Multimedia dan percetakan – Pn Azati
Ajk Tempat dan Penginapan - En.Ahmad Fairul
Ajk Aktiviti – En mohd reda, Cik Hidayatul Azima, Cik Azliah, Cik Nurbahiyah.
Ajk Hadiah – Pn Arifah, Pn Afidah, En Audin.
Perlantikan ajk baru seperti berikut :
Ajk Sambutan dan protokol – Pn Adrena, Pn Athipah, En Safarudin
Ajk Keselamatan, Kesihatan dan Kebersihan – Pakcik Ibrahim, En Mazlan, Pn Siti Rahmah, Cik Nur Fatin, Cik Fitri Khairiah, Pn Fauziah, En Mohamed.
Ajk Sponser - En Abd Hadib, En Firdaus, En Rifaat, En Hamsan
Ajk Makanan – En Mohd Zabed, Pn Rubaniah, Pn Jalilah
3. Tarikh hari keluarga
Tarikh telah ditetapkan pada 18 dan 19 Disember 2010..
4. Konsep dan tempat
Antara konsep yang dicadangkan
- lagoon
- taman tema air
- hutan
- tanah tinggi
- agrotech
- lawatan ( Cadangan Melaka , lawatan , games kemungkinan in-door games)
- pantai
Tempat sudah semestinya la setelah dapat konsep…untuk konsep dan tempat ni masih lagi dalam perancangan…belum ada kata putus …oleh itu mohon idea dari semua org yer..kalau boleh nak tetapkan akhir bulan ni…
sekian terima kasih harap maklum…
Setiausaha ,
HaFIZAH aInI
Sunday, 7 March 2010
BBQ Anyone ??
DISIANG HARI.......
DI MALAM HARI
'
Tuesday, 9 February 2010
Our Egyptian Lady...
Monday, 1 February 2010
Muhammad Adik Al- Hafiz
Sunday, 31 January 2010
Birthday ... oh birthday....
n'ways... birthday list keluarga kite da ade kat sebelah kiri side bar .. sila semak la yer...
1. Untuk birthday nya yg jatuh bulan february
5**Hasbul Hadi
6** Siti Rohani
8** Rahimah
9** Nurhuwari
10**Zulkhairi
13** Annuar
14** Annurulina
15**Rijal
28** Adam
Happy birthday in advance!!!
2. Bulan yg paling ramai orang birtday is August -13 org dan July - 12 org . So... should we have a gathering to celebrate birthday party in 1st August ?? i think we should... (ahahaha... mentang2 la birtday i pon july)
3. Bulan yg paling sket org birthday is bulan December .. 5 org jer...
4. Ramai gak yg sambut birtday sekali like
- 16 January ** Nurbahiyah*Khairul Atha*Aishah Umi Nabila
- 13 April ** Iman*Afnan*Afuan
- 11 June ** Rafeq*Syahirah
- 16 June** Zuriah* Muhsin
- 20 June **Nur Basirah*Patimah
- 26 June** Noraida* Mohd Aiman* HAfizah Aini
- 7 July**Zainon* Maksalmina
- 22 July **Fairul* Faiz
- 26 July**Arif*Adrena
- 8 September **Rasha Aliah* HAshim
- 14 September** Sofiah*Siti Rahmah
- 27 september** Irfan Bakhid* Umar Faroq
- 8 October **Mohd Rozi*Hidayatul Azima
- 14 December ** aRIFAH* mOHD wAFA
6. Tapi Banyak banyak birtday tahun nie.. birtday CIK INA yg paling best.. sebabnya...












