US

Tuesday 20 April 2010

Menstrukturkan semula blog hj Ghani..

ibu da bising.. nape saya da lama tak update blog nie.. aduh... bukan tak nak update.. nak.. tapi xde cerita nak cerita.. sebabnya saya pon ade blog sendiri .. kebanyakkan cerita saya di blog saya sendiri.. kalau nk tulis benda yg sama, cam pelik la pulakkan ..


jadi , so, oleh itu , saya ada beberapa cadangan bagaimana nak menstrukturkan semula blog kite nie.. 


1. saya cadangakn untuk kite melantik AJK blog , ( siapa setuju angkat tangan???? ok.. turun tangan.. )


2. tugas AJK blog harus la mengupdate blog kite nie.. Setiap keluarga harus melantik seorang dan mungkin lebih AJK blog  .. so , Si AJK bagi setiap keluarga nie la yg akan mengupdate blog n cerita keluarga masing2 dan post kan kat blog kite....  kalau ramai lagi bagus ...


contoh AJK :

1. Keluarga hj Arif : Afidah , Mast 
2. Keluarga hj Anuar : Azima , ... 
dan seterusnya... 




3. AJK2 nie WAJIB membuat story pasal keluarga masing2  paling kurang pon seminggu sekali SAHAJA ... kalau lagi banyak lagi bagus...




4 . Saya juga mencadangan agar kite kite melantik 1 AJK khas untuk membuat entry khas ... AJK KHAS ini mempunyai tugas khas .. iaitu menginterview ahli  keluarga kite seperti orang orang lama kite yang banyak pengalaman dan banyak yg nk dikongsikan dgn kita semua... cuma buat post cerita interview sebulan sekali sahaja....   saya ade idea siapa AJK ..tapi kerelaan nie haruslah datang dari org itu sendiri.. ( ade sesiapa yg nk volunteer )


5. untuk keluarga2 or ahli2 keluarga yg tinggal berjauhan , contohnya aboy , mast , atin , yah , ang usop , dan x lama lagi sayaa serta yg lain2 di masa akan datang, cerita dari anda amatlah kami harap2 kan bagi mengubat rindu kami di sini...


6. siapa yg suka rela nak jadi AJK, sila lah bagi nama kat saya or tulis dalam  ruangan komen nie... saya akan bagi tutorial bloging secara PERCUMA , 




siapa yg ade idea lain, sila la nyatakan ya.. sebabnya adalah tidak seronok membiarkan blog hj ghani nie terbiar begitu sahaja... 

3 comments:

  1. aikkss, xde komen pun?? tak dapat sambutan lah..hehehe..

    mast ok jerr..semangat untuk berkhidmat :)

    ReplyDelete
  2. sy pun ok je.. heee

    suka ni nk menaip.. tp kena ajar lah mcm mane nk entry kat sni :)

    ReplyDelete
  3. DAYATUL juga dikenali sbg AZIMA..

    orgnye same..bukn kmbar atau klon yg x rasmi :)

    ReplyDelete