US

Thursday 6 May 2010

Apa ada pada blogging

Saya sebenarnya x sangka satu hari nanti saya akan jadi penulis blog . Tapi saya tahu , langkah pertama saya untuk menjadi blogger 2 tahun dahulu adalah langkah yang bijak . Pada awal nya , blog saya ini hanyalah dijadikan catatan harian saya yang baru menjadi ibu , setiap progress farrihin saya tulis dalam blog .. saya tidak dedahkan blog saya kepada umum, cuma untuk saya sahaja .. ia seperti diari saya .. yg satu hari nanti saya mahu farrihin baca bila besar kelak . itulah niat saya pada mulanya...

Tapi ... lama kelamaan , prinsip saya mula berubah . saya mula menukar dasar saya kepada dasar yg lebih friendly .. saya lihat ramai juga blogger2 yg lain ibu muda seperti saya share pengalaman membesarkan anak di blog . lalu .. saya membuka blog saya untuk tatapan umum...


kini, blogging dan blogger sinonim dgn saya .. blog saya sudah menghampiri 400 pengikut.. dari pelbagai peringkat umur dan keturunan .. sudah tentu saya suka dan seronok .. iya... berblog ini seronok , terutama bila ade orang baca dan komen cerita kita..

apa lagi yang seronok ??

1. banyak . kite dapat ramai kawan baru... dapat ramai kenalan.. tidak terbatas pada orang disekeliling kita sahaja ..

2. blog juga boleh buat duit . saya sudah ade 200 lebih dalam akaun saya ...  blog picisan macam saya saya sudah ade 200 , itu belum lagi blog blog terkenal seperti redmummy.com yg hasil pendapatan sampingan lRM 10K sebulan , dan kennysia.com.. yg pernah dapat 200K hasil dari blogging

3. Contest .. kita boleh join banyakkkk contest yg dibuat dari penaja2 syarikat besar dan juga orang perseorangan... Farrihin dah banyak menang contest .. dan ia memang sangat2 berbaloi... Kawan saya , pernah menang trip ke Hongkong disneyland lagi.. hanya dgn buat cerita pasal susu tepung di blog!!!.. hebatkan

finalist contest seiras wajah


4. bagi sesiapa yg minat berniaga , blog adalah medium yg sangat hebat untuk mempromosikan barangan atau perkhidmatan anda!

5. Juga .. banyak acara2 dan aktiviti2 sosial yg kami dapat secara PERCUMA hasil dari blogging .... hadiah pon baaanyak dapat!!

gathering blogger



gatby street fair , aktiviti dari syarikat pengiklanan internet... da la dapat main game free.. bile dapat kumpul piont dapat hadiah baaanyak.. bukan tu jer... pergi saja , 50 ringgit masuk dalam akaun saya!!.. mudah kan ??


but.... above all.. blogging is like building our real estate , or properties .... its like our home that we need to take a good care off, its like our legacy ... tinggalan kite pabila kita sudah tiada nanti....



oleh itu , saya menyeru kepada saudara2 saya sekelian ... marilah kita ramai2 memeriahkan dunia blog ini...


sekian...

p/s : diharap.. ramai lah yg nak buat blog lepas nie yer... hehehehe... AJK blog kite nie pon x cukup lagik... :)

No comments:

Post a Comment