US

Thursday 28 January 2010

BLOGSHOP???

Saya sudah lama dengar idea bernas  Pak Cik Hadib untuk kite wujudkan Koperasi Hj Abd Ghani .. sudah 3 atau 4 tahun dahulu .. tapi masa tu.. itu cumalah cakap cakap sahaja.. SEbab masa tu saya tak confident , bukan saya sorang saja ,  saya rasa ramai yg tak confident , BOLEH BUAT KE TAK????..   

Tapi sekarang , saya dah nampak sedikit demi sedikit .  yg kita BOLEH.. sebabnya

1. Kita telah buktikan kita  bersatu padu . Kita mampu buat hari keluarga kita dengan jayanya

2. Kita semakin ramai  , keluarga kita semakin bertambah dan tentera-tentera kita bukan calang calang orang semuanya . semuanya hebat hebat belaka 

-:  Keluarga kita Semakin ramai lepasan universiti dan kolej boleh menaburkan sumbangan idea dan tenaga . kita mempunyai engineer , banker , arkitek , pensyarah , guru , akauntan , hafiz , tourist , dan lain lain lagi 

- : Semakin ramai juga yg menunggu masa untuk  masuk dan keluar universiti dan kolej bagi menambah pengetahuan didada  . ( soon akan keluar lagi akauntan , engineer , bahkan Doktor...)

- : Kita mempunyai 'orang lama' yang boleh membantu dan memberi tunjuk ajar  

- :Anak anak muda semakin membesar dan boleh membantu menyumbangkan tenaga   


Tapi ...... walaupun  mempunyai kelebihan , ilmu ,  kepakaran , dan kemudahan yang kite miliki , kita tidak semestinya mampu untuk melakukan jika tiada KERJASAMA & Tidak bersatu padu ..  

Think , and sleep on it ! DO WE CAPABLE ??? ( adakah kite mampu........)

Aduh...... sebenarnya saya nie dah lari topik dari tajuk entry.............

sebenarnya saya nak cerita pasal cadangan Saya nak Buat Blogshop keluarga . takpe2.. nanti kite cerita lain kali yer... yang penting sila vote dulu  kat poll kat atas ... Nak jual barang apa kat blogshop??? 


Sekian. 


1 comment: